Kõik blogipostitused blogi, disainisüsteem
Kõik blogipostitused

by Unn Krigul at 16.10.2023

Kas sul on vaja disainisüsteemi?

Disainisüsteemi? Mis see on?

Disainisüsteem on struktuur, mille alusel saab hiljem ühtselt edasiarendusi teha. Üldiselt on disainisüsteemid kasutusel veebi- ja rakendusearenduses, kus pidevalt toimub juurdearendusi ja kus rakenduse sisu pidevalt muutub.

Kellele seda vaja on ehk mis kasu ma sellest saan?

Kui sul on veebileht ja sa soovid, et see oleks dünaamiline ja lihtsasti muudetav, siis tasuks disainisüsteemi investeerimine end ära.

Disainisüsteem võib olla üsna lihtne ja hõlmata endas vaid firma värve, fonte ja üldiseid stiilisuuniseid (tuntud ka kui brändiraamat või CVI). Sellisel viisil on disainisüsteemi omamine soovituslik kõigile, kes tahavad, et nende bränd oleks ühtne erinevates meediumites. CVI saad saata ükskõik millisele disainerile ja saad olla kindel, et tal on kõik vajaminev materjal, et bränd püsiks ühtne.

Samuti võib disainisüsteem olla peensusteni välja töödatud. Sellised disainisüsteemid sisaldavad lehe ülesehitusi, erinevaid sektsioone ja kõike, millest need sektsioonid koosnevad.

Digiplatvormis kasutatav disainitarkvara nimega Figma sisaldab funktsionaalsust, kus disainer saab määratleda kõik väärtused, mis pähe võivad turgatada – võimalik on määrata fondi suurused, paksused, rea kõrgused, ikonograafia ja ka näiteks kui kaugel peab olema tekst ikoonist nupu peal või lõigus.

Selline eeltöö on mahukas, ja nõuab suurt ettenägelikkust, kuid kui tegemist on vähegi suurema ja muutlikuma lehega tasub see hiljem kindlasti ära, sest Figma võimaldab neid määratud väärtuseid hiljem lihtsalt taaskasutada. Nii on kindel, et disain püsib ühtlane kogu lehe elu jooksul. Samuti on nii hiljem muutusi kergem sisse viia, sest nüüd arvutab Figma kogu disaini automaatselt – kui näiteks sektsioonide vaheline ala tundub liiga suur, peab muutma vaid ühte numbrit ja kui kõik on õigesti tehtud, muutub disain automaatselt igal pool sama moodi.

Selline lähenemine on ka arendajasõbralik, sest ka arendaja saab koodis kõik väärtused muutujate sisse panna. Disainer peab arendajale vaid ütlema, et muuda sektsioonide vahe kümme pikslit väiksemaks ja töö ongi tehtud.

Kogu selle asja võtab hästi kokku ütlus: “Üheksa korda mõõda, üks kord lõika.”